KUKKIA JA KUULUMISIA

Mä olen nyt vakaasti sitä mieltä että englantilaiset ampiaiset on paljon ilkeämpiä kun suomalaiset. Suomiampparit (eikä nyt puhuta siitä mehujäästä..) on aina antanut mun olla rauhassa kun en oo koskaan edes niitä huitonut saatika pakoon juossut, mutta ei, brittiampparit on itse saatanoita kaikki. Ensinnäkin, meillä on koko talo täynnä niitä. Jokaisessa ikkunassa - paitsi mun, koska pidän sälekaihtimia kiinni juurikin tästä syystä - pörrää amppari. Ikkunalaudoilla on ainakin yksi, jos ei parikin, kuollutta piikkipyllyä. Ja eihän siinä mitään jos ne jättäisi sut rauhaan. Mutta ei. 
Mua pisti ampiainen ensimmäistä kertaa viime viikolla. Mä olin siis laittamassa onnellisesti pyykkejä kuivumaan ulos paljain jaloin, ja astuin laatoitukselta nurtsille. Ja siellä se amppari mua vaani ja hyökkäsi pottuvarpaan kimppuun. Ai luoja, että se sattui! Mä en oo koskaan ennen saanut mitään hyttysenpistoa suurempaa, joten luonnollisesti tekstasin Matille että kuolenko mä nyt. :D Heitin varpaan kyllä heti P:n kahluu-altaaseen viilenemään, ja pelattiin sitten Unoa siinä altaan vieressä. Kipu tuli aaltoina koko illan, mutta seuraavaan aamuun mennessä pistosta ei ollut enää jäljellä kun ikävä muisto. Onneksi.

Varasin tänään paluulipun Helsingistä takaisin Englantiin. Menolipun ostin jo aikaa sitten Iidalta, joka ei sitä tarvinnutkaan, mutta paluulippua pyörittelin tosi pitkään saadakseni mahdollisimman halvan lipun. Norskin kaikki alennusliput ehti jo mennä, Finnairilla ja British Airwayssilla oli kamalia hintoja suorille lennoille, ja Lufthansan lennot oli ehkä hinnaltaan ookoo, mutta 12 tunnin välilasku Frankfurtissa ei oikein houkuttanut. SASiltä (kuten myös Finskiltä!) saa ostettua nuorisolippuja alle 25-vuotiaille, joten vaihdoin rahani SASin lentolippuun ja EuroBonus -pisteisiin. Torstaina siis suunta kohti Heathrowia, ja kolmen viikon Suomilomaa. <3
Ps. Kuvat on otettu pari viikkoa ennen ampparipelon kehittämistä... 

Comments

  1. Suomiampparitki on nyt iha vittuuntuneita :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. On vai? Hitsi, pitää varmaan peruuttaa noi lennot, en halua uusia pistoja. D:

      Delete
  2. Voi jukra :( ampiaisen pistot on kyllä hirveimpii ikinä, mua on pistänyt täällä Suomessa monestikin :D

    - Kiia // http://kiiainnanmaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon vaan kuullut niiden kivualisuudesta, mutta en koskaan joutunut itse kokemaan.. Ihan kamalia, ymmärrän niin hyvin ampparipelkoisia ihmisiä nyt!

      Delete
  3. Musta tuntuu, että nyt kaikkialla on tosi ilkeitä amppareita :D Jokaisessa maassa missä oon ollut tänä vuonna, niin kaikki ampparit on tosi agressiivisia ja pelkään jo valmiiksi vähän amppareita, joten pelko on pahentunut tän vuoden aikana :D

    Sulla on muuten kiva blogi, alan seurailemaan!

    https://vanhempikuineilen.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Äh voi vitsi, eikö niitä pääse mitenkään pakoon? Oliskohan sillä jotakin tekemistä tuon helteen kanssa, varmasti raitapyllyjäkin tuskastuttaa säät..

      Kiva että tykkäsit, tervetuloa seurailemaan! c:

      Delete

Post a Comment