VUOSI SITTEN

Mä inhoan kun en pysty kirjoittamaan, kun mulla ei kertakaikkiaan oo mitään niin mielenkiintoista sanottavaa, että sen voisi puolelle kansalle kertoa. Kyse ei oo siitä ettenkö haluaisi kirjoittaa, mä en vaan keksi mitään, tai kaikki mitä keksin, tuntuu lopulta ihan tyhmältä. En saa raahattua itseäni koneen ääreen muuhun kun Sims -jumalana leikkimiseen ja ehkä parin hassun kuvan muokkaamiseen, joita niitäkään ei oo kauhean montaa siunaantunut lähiaikoina. Odotin tosi paljon lunta, ja kun sitä viimein tuli ja tarkoitus oli ottaa monenmonta ihanaa kuvaa Pihkasta, muut suunnitelmat vei ja koirakuvat jäi. Onneksi nyt tammikuulle ainakin on luvattu kunnon talvisäitä, niin saan täytettyä taas kuvavarastot nappisilmästä. 

Tasan vuosi sitten tähän aikaan mä olin jo nukkumassa. Mä olin saapunut Englantiin aamusta, ottanut pitkän suihkun ja parin tunnin päikkärit, syönyt ekaa kertaa mozzarellapastaa, tavannut ujon kuusivuotiaan josta paljastuikin ihan hirveän puhelias, ihana tyttö, sekä nähnyt ensimmäisen kerran tulevasta miljoonasta kerrasta Matilda-leffan. Olin rättipoikki, onnellinen ja vähän hämmentynyt siitä kaikesta uudesta. 
Nyt, vuotta myöhemmin, oon kans rättipoikki. Tänään ei oo kuitenkaan tapahtunut mitään erikoista - en oo matkustanut lähikauppaa kauemmaksi, tavannut uusia ihmisiä tai edes puhunut vierasta kieltä. Oon ihan tavalliseen tapaani puhunut suomea, unohtanut sanoja ja korvannut ne englannilla. Mutta oon väsynyt hirveästä flunssasta jonka takia oon ollut viikon saikulla, huonosti nukutusta yöstä ja siitä, että kirjoitin pari tuntia "year 2018 in a nutshell" -postausta kuvineen kaikkineen, kunnes tajusin etten halua julkaista sitä tän tekstin lisäksi. Haluan, että se tulee olemaan oma postauksensa, koska pitkästä aikaa mä haluan taas vaan kirjoittaa.

Mun seuraava kosketus Englantiin on viikon loma ensi kuussa, jota odotan kuin kuuta nousevaa. Ja hei, nyt vuotta myöhemmin mä olen sentään menossa nukkumaan ehkä jopa samaan aikaan kuin nyt jo seitsemänvuotias, vaikka ollaankin eri maissa ja eri aikavyöhykkeillä. Mutta nyt en oo sentään hämmentynyt kaikesta uudesta - tai vanhasta, oon ihan vaan väsynyt ja onnellinen. 

Kivaa vuotta 2019  

Comments